سبک زندگی

روتین صبح گاهی افراد موفق که میتواند برای شما سودمند باشد

روتین صبح گاهی

نوشته ی مصطفی طاهری درباره روتین صبح گاهی : من هم در نوع خودم به شدت تنبل هستم. در دوره ای از زندگی ام، من ساعت‌ها در رختخواب خودم می ماندم، چون همیشه خیلی سردم بود و تنبل تر از آن بودم که بلند شوم و گرم‌کنم را بپوشم. به عنوان یک بچه من نشانه ای از موفقیت را در هیچ حالتی نشان نمیدادم. مادرم که همیشه بزرگ‌ترین قهرمان من بود، کم کم متقاعد شده بود که من در زندگی شکست می‌خورم.

با تمام این اوصاف، من یک کارآفرین موفق هستم که فروشگاه زیبایی الینو و طراحی روی کفش بپوشش را تاسیس کرده ام, که ارزش بسیار زیادی را خلق کرده است, و من همچنین یک مدرس در زمینه ی کارآفرینی و توسعه مهارت های فردی هستم که دوره ی کارآفرین موفق را خلق کرده ام، یک دوره آموزشی که محتوای آن، به شما کمک میکند با هر شرایطی که دارید، شما هم یک کارآفرین موفق باشید

روتین صبح گاهی

یک راه حل 7 مرحله ای

پس چگونه یک کودک تنبل که هیچ نشانی از موفیت در روزهای اولیه زندگی در او دیده نمیشد، ادامه میدهد و برخلاف تمام پیش بینی ها موفق می شود؟

اولین قدم برای بازسازی هویتم، حرکت از یک طرز فکر ثابت به سمت یک طرز فکر در حال رشد بود. زمانیکه دیگر توجه به درست و بی نقض بودن را متوقف کردم و شروع کردم که به جستجوی رسیدن به پاسخ صحیح سریع‌تر از هر کس دیگر ، توانستم یک بنیان برای رشد نامحدود بسازم. در کنار این ساختار ، یکی دیگر از عوامل کلیدی موفقیت من، چگونگی استفاده از زمان، به خصوص ساعات صبح و روتین صبح گاهی بود.

موارد زیر همان عادتهایی است که من در آن زمان تمرین کردم – و هنوز هم تا امروز اجرا می‌کنم – تا ذهنم را هر روز برای کارآفرینی تمرین دهم.

۱. خواب

روتین صبح گاهی من در واقع از غروب روز گذشته شروع میشوند. من برای بیدار شدن از آلارم ( به استثنا گهگاهی ) در بیش از یک دهه استفاده نکرده‌ام. شما به مقدار مشخصی از خواب نیاز دارید و اگر آن را دریافت نکنید، عملکرد شما کاهش می‌یابد – به طوری که در واقع می‌توانید کاهش آن را در آزمونی از توانایی شناختی اندازه‌گیری کنید.

بنابراین، گام اول روتین صبح گاهی ، زمان بندی خواب یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که شما باید در تمام روز انجام دهید. اگر شما نیاز دارید که ساعت ۸ بعد از ظهر به رختخواب بروید و تمام خوابی که نیاز دارید را به دست می آورید، در ساعت ۸ بعد از ظهر به رختخواب بروید. من به طور طبیعی از ساعت 5 تا 6 صبح از خواب بیدار میشوم، بنابراین بهتر است زودتر بخوابید.

۲. بدن خود را با ورزش بسازید

به محض اینکه از خواب بلند می‌شوم، تحرکات زیادی میکنم که همین محرکی برای نرمش کردن میشود. من پنج روز در هفته ورزش می‌کنم، اما من از آن دسته آدم‌هایی نیستم که عاشق باشگاه رفتن باشند. اما من بلند می‌شوم، از رختخواب بیرون می‌آیم و به هر حال یک راست به پیاده روی می‌روم. من خوش‌شانس هستم که یک مسیر پیاده روی نزدیک خانه ام دارم، پس زمان هدر رفته از موقع بیدار شدن تا ورزش فقط حدود ۱۰ دقیقه طول می‌کشد.

ایجاد استاندارد یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که باید در آن موفق شوید. موفق بودن با یک سلسله کارهایی که نمی‌خواهید انجام دهید، می‌آید. اما به هر حال باید آن‌ها را انجام دهید. شما برای روتین صبح گاهی باید خودتان را مجبور کنید و تحت فشار قرار دهید، حتی وقتی که تمام وجودتان به شما گفته که دست از کار بکشید. تو باید از رختخواب بیرون بیایی وقتی که ترجیح میدهی فقط همانجا دراز بکشی. شما قرار است روز جمعه وقتی دوستانتان در مهمانی هستند، کار کنید. زمانی که ترجیح می‌دهید بازی ویدئویی را بازی کنید یا تلویزیون را تماشا کنید، باید کنار بکشید.

نظم چیزی است که به شما اجازه می‌دهد به اهداف خود سریعتر برسید، اما به محیطی نیاز دارید که به شما این امکان را بدهد تا این را پرورش دهید. برای من، آن محیط مسیر پیاده روی است و این یکی از بزرگترین دلایلی است که ورزش میکنم. یعنی برای تقویت نظم و اعتبار خود ورزش می‌کنم، چیزی که هیچ لذت ذاتی به من نمی‌دهد. روتین صبح گاهی

روتین صبح گاهی

۳. تمرین ذهن

در روتین صبح گاهی فقط کافی نیست که ورزش جسمانی کرد، بلکه نرمش و تمرین ذهن هم به همان اندازه نیاز است. در حقیقت، برای من، جسم انعکاسی از ذهن است. درست بعد از اتمام ورزش، مدیتیشن می‌کنم . دلیل اینکه مدیتیشن میکنم، تقویت توانایی در تمرکز و یادگیری نحوه آرام کردن ذهنم است. ما در دنیایی پر سرعت با حجم وسیعی از اضطراب ها و حواس‌پرتی زندگی می‌کنیم. ما بالا بردن سرعت ذهن و زندگی مان را جشن می‌گیریم، اما باید یاد بگیریم که آن‌ها را به طور اگاهانه آهسته کنیم.

به همان اندازه مهم است که یاد بگیریم چطور خود را آرام کنیم. و ما باید این توانایی را پرورش دهیم. اینکه مدیتیشن چقدر طول بکشد بستگی به این دارد که چقدر مضطرب و تحت استرس هستم، اما معمولا ً در حدود بیست یا سی دقیقه است. من فقط از تکنیک ” تنفس ” استفاده می‌کنم، جایی که سعی می‌کنم ذهنم را آرام کنم و به راحتی نفس بکشم. وقتی اولین بار مدیتیشن را در روتین صبح گاهی شروع کردم، مجبور شدم خودم را مجبور کنم پنج یا ده دقیقه بی حرکت بنشینم که برایم دشوار بود. حالا این احساس را آنقدر دوست دارم تا حدی که معمولا پاهایم شروع به خواب رفتن میکنند.

۴. تعیین نگرش به زندگی

یکی از زیباترین چیزها در مورد مدیتیشن این است که مغز شما را در حالت موج آلفا قرار می‌دهد. این یکی از خلاقانه ترین حالات مغزی در نظر گرفته می‌شود و این دقیقا ً همان احساسی است که خودم هم دارم. بنابراین، زمانی که مدیتیشن خود را تمام کردم، قبل از اینکه وضعیت موج آلفا از بین برود و من به زندگی عادی باز می‌گردم ، سعی می‌کنم ذهنم را آرام کنم و در عوض آن را برای مقابله با یکی از چالش برانگیزترین مشکلات خودم تنظیم کنم.

من این فرآیند را در روتین صبح گاهی ” تعیین نگرش به زندگی ” می‌نامم ، چون وقتی در این حالت ذهنی هستم، متوجه می‌شوم که ارتباطات منحصر به فرد و جدید را ایجاد می‌کنم، که به من این اجازه را می‌دهد تا برخی راه‌حل‌های خلاقانه را برای مشکلاتی که غیرقابل حل به نظر می‌رسند، شناسایی کنم.

روتین صبح گاهی

۵. مطالعه

سعی می‌کنم هر روز بخوانم. من معتقدم که مهم‌ترین معادله ریاضی ۱۱ = IO ( ایده‌ها ورود می کنند = نتایج خروج می کنند ) است. تقریبا ً تمام وقتم پر است. پس باید راه‌هایی برای اطمینان از اینکه وقت خواندن دارم پیدا کنم. یکی از آن روش‌ها خواندن در زمانیست که من آن را ” لحظات گذار ” می‌خوانم – مسواک زدن دندان‌هایم، لباس پوشیدن، غذا پختن، و غیره. یکی از مناسب‌ترین لحظات برای من در روتین صبح گاهی زمانی است که به پیاده روی میروم.

این ۳۰ دقیقه خیلی خوبی است که بعد از آن معمولا ً اولین وعده ی روزانه ام را میخورم. این به من ۴۵ تا ۶۰ دقیقه بدون وقفه زمان مطالعه می‌دهد. علاوه بر این از همه لحظه‌های کوتاه که ممکن باشد نیز استفاده می کنم آنرا از دست نمیدهم. چون دوست دارم زمان را کنار بگذارم تا واقعا ً غرق مطالعه بشوم و بخوانم .

۶. ایجاد یک فهرست از”کارهای بسیار مهم“

بخشی از روتین صبح گاهی من تهیه لیستی از مهم‌ترین چیزهایی است که کسب‌وکار من برای رشد به آن نیاز دارد. وقتی سر کار می نشینم، اولین کاری که می‌کنم این است که آن لیست را مرور کنم. من در مورد هر چیزی و همه چیز در آن فهرست سریعا اقدام می کنم و اگر چیزی را سه روز متوالی رد کنم ، آن را از لیست حذف می‌کنم ، چون اقدامات من نشان داده که آن مورد واقعا ً مهم نبوده. به عنوان یک قانون، من مواردی که بیش‌ترین تاثیرات و بازخوردها را دارند در بالای صفحه نگه می‌دارم تا اطمینان حاصل کنم چیزی پایین‌تر از فهرست اولویت قرار نگرفته شده است.

۷. شبکه های اجتماعی را نادیده بگیرید

چک کردن شبکه های اجتماعی یک سو مدیریت در استفاده نادرست از زمان است. به نظر من، این میتواند به عنوان نقص از عملکرد شما به عنوان کارآفرین در نظر گرفته شود. اگر قبل از پرداختن به مهم‌ترین نیازهای زندگی، شبکه های اجتماعی را چک کنید، تصدیق می‌کنید که دیگران درباره کاری که باید انجام دهید، بهتر می‌دانند. من خودم را عادت داده ام، تا شبکه های اجتماعی را تا زمانی که کار مهمتری لازم است انجام شود، نادیده بگیرم. معمولا ً قبل از اینکه برای اولین بار اینستاگرام خود را چک کنم، بین ۵ تا ۷ ساعت کار می کنم. و سعی می‌کنم کم‌تر از یک ساعت در روز را صرف پرداختن به شبکه های اجتماعی بکنم.

من عادات نهفته در زندگی روزمره ام را کشف کرده ام تا ابزاری برای انجام کارها و نگه داشتن خودم در مسیر باشد. عادت آگاهانه به طور کلی، به عقیده من، اساس موفقیت است.

من به شدت توصیه می‌کنم که هر کسی یک روتین صبح گاهی برای خود دست و پا کند که هم سلامت جسمی و هم ذهنی را تحت پوشش خود قرار دهد، به طوری که مطمئن شوید که گام‌های لازم برای موفقیت در هر کاری که انجام می‌دهید را شامل شود. امیدوارم روتین صبح گاهی شما به همان خوبی که به من خدمت کرده به شما هم خدمت کند

از اینکه همراه من بودید، از شما سپاسگذارم. این مطلب بخشی از کتاب کمتر بیشتر است نوشته ی مصطفی طاهری است

برندسازی شخصی و 7 گام مهم برای داشتن یک برند جذاب
قواعد تماس تلفنی
دعوت به سخنرانی از مصطفی طاهری
نکات مهم قبل از شروع بیزینس

برچسب ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن