کتاب ها و مقالات

برندسازی شخصی و 7 گام مهم برای داشتن یک برند جذاب

برندسازی شخصی

برندسازی شخصی یا به لاتین Personal Branding روندی است که به وسیله آن، یک شخص و مهارت و تخصص هایش، هم چون نام های تجاری برند می شود. تمام انسانها برای موفقیت به یک چیز نیاز دارند و آن هم باور به توانایی های خودشان است. باید بپذیریم که برای موفق کردن خودمان همه چیز داریم و هیچ چیز نمیتواند مانع از رسیدن ما به آن شود، مگر خودمان! همه چیز ما خودمان هستیم. در این مقاله پیرامون برندسازی شخصی و مراحل ایجاد یک استراتژی اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار می دهیم. با مصطفی طاهری و بخشی از کتاب منِ بهتر همراه باشید.

بر خلاف تصور عامه، یک برندسازی شخصی چیزی نیست که خودتان یا دیگران به آن فکر میکنید! هر برند شخصی 3 بخش دارد:

چیزی که دیگران واقعا درباره ی شما فکر میکنند
چیزی که شما دوس دارید دیگران درباره ی شما فکر کنند!
چیزی که دوست ندارید دیگران درباره ی شما به آن فکر کنند!

برندسازی شخصی

البته در مطالب بعدی 3 بخش بالا را توضیح خواهم داد. اما بحث امروز ما 7 گام اساسی برای ایجاد یک استراتژی برندسازی شخصی است

1- معرفی

خود را به طور کامل معرفی کنید، شما که هستید؟

مهارت های شما شامل توانایی ها، تحصیلات، تجربه های حرفه ای، احساسات شما هر طوری که هستید خود را بیان کنید، احساسات و شخصیت شما دو کلید یک برند قوی هستند. خودتان را به صورت کامل معرفی کنید، به گونه ای که معرفی اولیه ی شما باب گفتگو برای مراحل بعدی باشد. صحبت کردن را با آگاهی به درازا بکشید. اسلحه ی مخفی شما برای تاثیر گذاری، صحبت کردن به گونه است که مخاطب را برای دانستن بیشتر از شما تشویق کند. به عنوان مثال برندسازی شخصی : من مصطفی طاهری مسئول آموزش … هستم و به افرادی که میخوان زندگی خودشون رو بهتر کنند، کمک میکنم. خب مشخص است که کسی نیست که نخواهد زندگی خودش را بهتر کند!!

2- اثر شما

دیگران درباره شما چطور فکر می کنند؟

ارتباطات شخصی منظور این است که دوستانتان درباره شما چه می گویند؟ ارتباطات حرفه ای و کاری یعنی همکاران و مشتریان درباره شما چه می گویند؟ دوستانتان شما را چگونه میبینند؟ آیا شما یک فردی هستید که از اطرافیان خود خبری نمیگیرید تا زمانی که مشکلی برایتان پیش بیاید؟ یک تمرین ساده این است که در طول روز به مخاطبین تلفن همراه خود نگاهی بندازید و ببینید که چه افرادی حضور دارند! با آنها تماس بگیرید و یک جمله را عنوان کنید: فقط زنگ زدم حالتو بپرسم! همین! احساس فوق العاده ای به طرف مقابل خود میدهید. او نیز در مقابل اینکه شما فرد سوء استفاده گری نیستید، در اولین موقعیت های کاری و اجتماعی خود به یاد شما خواهد بود. مطمئن باشید. برندسازی شخصی

3- رسالت فردی

می خواهید به چه چیزی برسید، هدفتان چیست؟

بخش کاری خود را مشخص کنید. میخواهید چه کسی باشید؟ در کارتان چطور؟ محصول یا خدمات شخصی تان را در فیلد کسب و کارتان ایجاد کنید. بازار محصول یا خدمات شما چگونه است؟ هدف حقیقی مخاطبان را برای برند خود شناسایی کنید. ، بازار محصول یا خدماتتان را تعیین کنید. سبک و سیاق شما چیست؟ سبک و برنامه خود را در برندسازی شخصی تعیین کنید تا ارتباط هایتان صریح و استوار باشد.

4- شروع کنید

برندتان را ایجاد کنید

یک نام و شعار انتخاب کنید. که شما را توصیف کند و آسان باشد تا به خاطر سپرده شود. عکس بسیار مهم است. یک رنگ برای خودتان و یا شرکت تان انتخاب کنید. یک لوگو که شما و هویت سازمانی را نشان دهد. خودتان باشید و درگیر داستان خودتان باشید و از بیوگرافی تان استفاده کنید. داستانی واقعی از خودتان بسازید که ابتدا شنونده آن را باور کند و بعد آن را برای دیگران بازگو کرده و افراد بیشتری را به دنیای شما بیاورد. این مهمترین بخش برندسازی شخصی است

اکوسیستم خود را ایجاد کنید

همان طور که در زندگی واقعی به خانه، پارک، تئاتر و باشگاه و … می روید در فضای مجازی نیز چنین مکان هایی را در نظر بگیرید. مثلا وبلاگ خود را مرکز ارتباطات آنلاین تان قرار دهید. از شبکه های اجتماعی به عنوان مکانی برای معاشرت، اشتراک گذاری و تعامل مانند پارک ها و محوطه ها استفاده کنید. از رسانه های اجتماعی برای لذت بردن و اشتراک گذاشتن محتوای سرگرم کننده مانند تئاتر و باشگاه در دنیای واقعی و برندسازی شخصی استفاده کنید.

5- ارتباطات موثر

شبکه خود را ایجاد کنید

در زمینه خود به دنبال افراد خبره و کارشناسان باشید. تا از آنان یاد بگیرید و ارتباط ایجاد کنید. در گروه ها و فروم های زمینه کاریتان، به طور فعال مشغول باشید. رویدادهای شبکه های مرتبط با زمینه کسب و کارتان را بازدید کنید. باید بدانیم که برندسازی شخصی یعنی درگیر کردن دیگران به خود

6- خودتان را ارائه کنید

محتوای اورجینال ایجاد کنید

محتوای با ارزش ارسال کنید که برای کاربرانتان مفید باشد و به طور مرتب وبلاگ و یا سایت خودتان را بروزرسانی کنید. محتوای چند رسانه ای (صوتی یا ویدیویی) ایجاد کرده و به اشتراک بگذارید. آن ها مثل ویروس هستند سریع دست به دست خواهند شد. با توجه به پلت فرم شیوه ارتباط را تغییر دهید.

درگیر کار و اشتراک گذاری شوید

در شبکه های اجتماعی در مکالمات سایر کاربران به طور فعال شرکت کنید. کامنت های معنی دار در وبلاگ های زمینه کسب و کار خود بگذارید. محتوای ارزشمند و پست هایی که توسط دیگران ایجاد شده را به اشتراک بگذارید. به برند شخصی دیگران احترام بگذارید تا به برندسازی شخصی شما احترام بگذارند

7- به دگیران احترام بگذارید

هوشیارانه گوش کنید

خود را درباره چیزهایی که در زمینه کاری و برند شما گفته می شود به روز نگه دارید. با شیوه ای حرفه ای به انتقادات گوش کرده و عکس العمل مناسب نشان دهید. با استفاده از ابزارهای درست بر برند خود نظارت کنید. از برندسازی شخصی خودتان فیدبک بگیرید

از اینکه همراه من بودید، از شما سپاسگذارم. این مطلب بخشی از کتاب منِ بهتر نوشته ی مصطفی طاهری است

روتین صبح گاهی افراد موفق
آیفون 11 رسما رونمایی شد + لیست قیمت در ایران
وبسایت رسمی مصطفی طاهری
%d8%aa%d9%84%d9%81%d9%86%db%8c/”>قواعد تماس تلفنی
دعوت به سخنرانی از مصطفی طاهری
نکات مهم قبل از شروع بیزینس

برچسب ها

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
بستن